När jag och min blivande bättre hälft är ute och reser brukar vi göra det på egen hand och mötas vid slutmålet. Det kan tyckas konstigt men det har med hans arbete att göra. Så var inte fallet denna gång 🙂 Äntligen skulle vi få sitta bredvid varandra och skratta åt filmen i stolsryggen framför samtidigt som vi skålar i någon alkoholhaltig dryck. Längtar!! 🙂
Off we go. Göteborg till Vancouver med mellanlandning Amsterdam. Vad kan gå fel…?
Jo det börjar med att vi sitter i planet och är påväg att landa i Amsterdam, då jag säger att vi måste planera in en resa till Amsterdam, det verkar kul 🙂
Vi landar i ett hav med holländska tulpanlökar och jag önskar vi kunde få lite mer tid på flygplatsen så jag kunde ta in så mycket som möjligt om Nederländerna. Det visade sig att jag inte behövde stressa, vi blev kvar i mer än ett dygn. KLM hade sålt för många flygbiljetter… Jag blev till min egen förvåning inte ett dugg besviken att bli fast i Amsterdam. Tjoho halvskriker jag och så snart vi var incheckade på hotellet bar det av till centrum 🙂

20131029-165751.jpg

20131029-165805.jpg
Staden har över 50 museer och de mest kända är Rijksmuseum, van Gogh-museet, Rembrandtmuseet, Anne Franks hus. Staden är även känd för alla sina kanaler och de många cyklar som nederländarna använder för att transportera sig med. Amsterdam har den största gamla stan av alla Europas huvudstäder, där det finns många kanaler och små gator.

20131029-170057.jpg
Amsterdam räknas som världens mest liberala stad. I ingen annan stad är det lika öppet när det gäller lätta droger, sex och prostitution. Stadens mest kända distrikt är Red-light district och dit är vi påväg 🙂

20131029-171523.jpg
Vi strosade runt i princip överallt och bara njöt. Det är verkligen en härlig stad! Hit kommer vi tillbaka 🙂

20131029-172143.jpg
Nåja, nu var det dags att ta sig till hotellet igen, lite sömn behövs innan flyget går.
Vi ses i Vancouver!!

20131029-172316.jpg

